Rekrytoitko osaamista vai asennetta?, osa 2

Helsingin OP:lla on tämän päivän Helsingin Sanomissa koko sivun rekrytointi-ilmoitus. He hakevat hyviä ihmisiä – sellaisia, jotka viihtyvät töissään ja saavat muutkin viihtymään. Aiempi kokemus ei ole pakollista, mutta oikea asenne on välttämättömyys.

Tämähän alkaa olla jo trendi. Juuri edellisviikolla viikolla Finnair haki Service Angeleita ja hakijoita oli ollut jonoksi asti. Aiemmin kirjoitin myös American Expressillä tehdystä muutoksesta.

Nyt ainakin muutama yritys on rohkeasti alkanut rekrytoimaan oikenlaista asennetta tekijätasolle. Kyselymme mukaan yksi suurimmista syistä, joka estää tai hidastaa odotukset ylittävien kokemusten luomista on johtamisen puute.

Milloin siis nähdään ensimmäinen johtajatason rekrytointi-ilmoitus, jossa on edellytyksenä kyky johtaa asiakaskokemusta?

Jaa kirjoitus:
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Print
  • Add to favorites
  • RSS

1 thought on “Rekrytoitko osaamista vai asennetta?, osa 2

  1. Minna Liminka says:

    Hyvää pohdintaa rekrytoinnista! Itse olen viehättynyt Jim Collinsin Hyvästä paras –kirjan ajatukseen siitä, että johtamisessa ei pitäisi käyttää aikaa ja energiaa ihmisten motivointiin, koska jos yrityksessä on oikeat ihmiset, he motivoituvat itse. Tärkeintä on olla riistämättä heidän motivaatiotaan. Ja tässä törmätäänkin siihen lopussa mainitsemaasi johtajien ominaisuuksiin. Myös minä jään kiinnostuneena odottamaan, milloin tämmöisiä kriteerejä nostetaan johtaja-tason rekrytointi-ilmoituksissa esille.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *