Asiakaskokemuksen ROI, osa 2/2

Ylimmälle johdolle uusia asioita esiteltäessä paras keino on eurot. Ne saavat leipiintyneempäänkin johtajaan yleensä vauhtia. Asiakaskokemuksen johtamisen hyödyt voidaan osoittaa myös selkeästi rahassa.

1. Yhden kaupan keskimääräinen arvo

Asiakaskokemuksen johtamiseen liittyy olennaisesti premium price -ajattelu. Tuottamalla asiakkaalle enemmän arvoa saadaan myös parempi hinta. Luomalla asiakkaalle merkityksellisiä kokemuksia nostetaan keskihintoja.

2. Markkinoinnin kustannukset per liidi

Perinteisesti markkinoinnissa pyritään erilaisia ostettuja medioita käyttämällä saamaan aikaan kiinnostusta yritystä kohtaan. Onnistunut asiakaskokemuksen johtaminen saa aikaan suosittelua, joka on tässä ajassa huomattavasti tehokkaampi keino tuottaa liidejä kuin pirstaloituvat massamedian keinot. Suosittelu pienentää markkinoinnin kustannuksia per liidi.

3. Ristiinmyynnin tehokkuus

Monet yritykset ovat rakentaneet tarjoamastaan kokonaisuuden, jolla pystytään vastaamaan useampaan kuin yhteen asiakkaan tarpeeseen. Esimerkkinä vaikkapa tv-palveluiden, nettiyhteyksien ja puhelinliittymien tarjoajat, jotka haluavat tietysti, että asiakas tilaa samalta toimittajalta mahdollisimman monta tuotetta. Keskittymällä  asiakaskokemukseen luodaan loistavat edellytykset myös ristiinmyynnin kasvattamiseen.

Jaa kirjoitus:
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Print
  • Add to favorites
  • RSS

Kommentoi