Tykkäämistalous

Sain juuri luettua Petteri Kankkusen ja Pär Österlundin tuoreen Tykkäämistalous-kirjan. Se on loistava teos siitä miten asiakaskokemus on nykyajan massamarkkinointia.

Kirjassa käydään läpi laaja määrä erilaisia digitaalisen liiketoimintaympäristön ja sosiaalisen median vallankumouksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia ihan jokaisen yrityksen toimintaan. Se antaa myös eväitä henkilöstöjohtamiseen uudella aikakaudella. Kirjassa on paljon konkretiaa, hyviä kolmen kohdan kiteytyksiä ja toimintaohjeita sekä runsas määrä esimerkkejä. 

Valtaosa kirjan esimerkeistä tulee Yhdysvalloista, jossa tykkäämistalous on jo väkimääränkin perusteella suurta. Asiakaskokemus-kirjassakin esitellyn Zappoksen lisäksi kerrotaan tarinoita mm. Targetin, Tupperwaren ja Applen toiminnasta. Suomalaisena casena esillä on Verohallinto, joka on tehtävästään huolimatta todellinen edelläkävijä digitaalisessa maailmassa toimimisessa. Suomihan taitaa edelleen olla ainoa maa maailmassa, jossa veroilmoituksen voi tehdä verkossa. 

Tykkäämistalous-kirjasta on helppo tykätä ja se kannattaa lukea, jos on kiinnostunut siitä miten yritykset ja asiakkaat tulevaisuudessa kohtaavat.

Jaa kirjoitus:
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Print
  • Add to favorites
  • RSS

3 kommenttia kirjoitukseen: Tykkäämistalous

  • Kiitos arvion kirjoittamisesta, Janne! Mukava kuulla, että pidit kirjasta.

    Verohallinnon lisäksi kirjassa on mukana Valio toisena kotimaisena esimerkkinä. He kehittivät verkkoyhteisön avustuksella uuden maitorahkan perinteisen, leivontaan tarkoitetun version rinnalle.

  • Kiitos Janne – olisi ihana olla maailman paras maa! Ihan niin edellä ei sentään olla, kyllä naapurit ovat olleet tehokkaita sähköistäjiä ja liikkeellä ennen meitä.

    Meillä arvopaperikaupat lasketaan valmiiksi, ja siinä kiilasimme edelle, tunnusti Ruotsin verohallinnon pääjohtaja v.2009. Ruotsissa ilmoitus pitää palauttaa, vaikkei mitään korjattavaa olisikaan; meillä ei.

    Kiitos Pär mielenkiinnosta – kesäluettava odottaa 🙂

  • anne poikonen

    tämä ilmoitus on mukaansatempaiseva, erinomainen ja herättää asiakkaan kiiinnostuksen ja aihe on loistava.

Kommentoi